torsdag 6 augusti 2015

Flytt, nya rutiner och kanske lite planering

Hej på er i morgon flyttar vi från Vilda Västern tillbaka till civilisationen. Nytt stall, nya rutiner, ny planering och mer fokus på träning och tävling igen. Metallic flyttar tillbaka till Lund på söndag efter att han gått och haft det bra i hagen bakom min trädgård hos Bästa Grannen. Så släpet kommer att få jobba lite nu. Efter jobbet ska jag flytta lite saker till nya stallet och försöka komma i ordning där. Det ska bli skönt att ha allt samlat på ett ställe igen. Just nu har jag saker över halva Skåne känns det som, lite grejer i Lund och lite grejer i Vilda Västern och resten i mammas "gröna rum", rummet där vi i vår familj ställer allt som kan vara bra att ha!!

Harry kommer framöver att stå på Grevie Hästcenter som ligger precis utanför Staffanstorp. En privat anläggning som drivs av K och hennes familj. På gården finns både deras egna hästar som tränas och tävlas i hoppning och så en drös inackorderingar uppdelade på två stall. Jag kommer att ha Harry i fullservice stallet, där allt ingår fem dagar i veckan till och med mockning!!! Jag har visserligen inget emot att mocka, tvärtom men det kan nog ändå spara in några timmar i veckan. På helgerna fixar man mat och box själv så lite stalljobb blir det ändå. På anläggningen finns, ridbana och ridhus samt en gräsbana på sommaren. Jag kommer längre fram att träna hoppning för K som äger stallet och jag kommer även tidigt ta hjälp av Bästa Grannen för träningen av markarbete/dressyr. Lika bra att i tid bända det som ska bli krokigt, eller vad man nu säger.

Om alla hästar får vara hela och friska (peppar, peppar) så kommer jag att förhoppningsvis ha tre hästar att hoppa i höst! Språng i kroppen är ju vad man behöver här i livet. Jag får strukturera upp mitt hästliv lite grann tror jag. Jag tänker att Harry får vila från tyngre arbete de dagar jag rider någon annan häst. Dante kommer jag att hoppa för Mr B på tisdagar, när  Harry ska börja hoppa kommer det att vara på onsdagar och förhoppningsvis ska det även bli träningar för Jacob på Metallic på torsdagar. Gällande Harry är tanken att han också sinom tid ska hoppas för Jacob men nu i början innan vid inhoppning och i början så är det perfekt att hoppa för K på hemmaplan. Jag har tidigare tränat för henne med Knatten och en annan häst och hon är väldigt bra och pedagogisk, med bra övningar med mycket markarbete, som jag minns det i alla fall.

Dags att jobba nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar