fredag 21 augusti 2015

Kusiner på stubb

I går red jag ut båda kusinerna, Metallic och Harry! Dom är ju faktiskt kusiner, tror jag det blir, då dom har samma morfar! Harry fick galoppera på stubben utanför stallet och Metallic fick sig en tur på både grus, gräs och stubb. Man ska ju variera underlaget har jag hört.

Planen var att jag skulle hoppa Metallic men Jacob är i Skövde, som alla andra, så det blev ingen träning för honom och A skulle vila sin ponny så han skulle inte heller hoppa. Eftersom A inte heller skulle hoppa hade det inneburit att jag skulle släpa fram hinder helt själv och det kände jag mig inte jättesugen på, lat som jag är, så därför red jag ut Metallic i stället.

Så i dag har jag inte så mycket att rapportera om. I kväll blir det utgång med Pajen och i morgon ska jag ligga på soffan halva dagen och sedan åka på kräftskiva hos Veterinären. Så det blir en helg med ganska mycket hästprat men inte så mycket häst i realiteten!! Harry ska vila i dag och tömköras i morgon! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar