lördag 8 augusti 2015

Flyttade!!

Nu har Harry flyttat och installerat sig i nya stallet. Lastningen gick väl så där och det är något vi får träna mer på men när Harry väl står i släpet så gör han det så snällt och fint. Väl framme släpptes Harry ut direkt i en hage. Jag packade in saker i sadelkammaren och det ser ut som om jag kommer att få plats med det mesta i min lilla space. Nu börjar allt samlas på ett enda ställe vilket kommer att underlätta för  in förvirrade hjärna att hålla reda på allting. I och med att det flyttats en del sista tiden så har jag rensat ut rätt så bra och har bara det allra nödvändigaste kvar! Nu är det i och för sig ganska mycket saker som är det "nödvändigaste";)! Ridsport måste vara den mesta materialsporten av alla, eller? Det är så sjukt mycket saker som man bara måste ha, eller inte!

Nu ska jag betala stallhyra och sedan åka och rida Harry. Helt på egen hand utan Pajen, hur ska det gå. Jag känner mig nästan lite naken och rädd. Jag har ju vant mig vid att ha henne i närheten för råd och hjälp. I går longerade jag bara för jag ville se hur han skulle reagera på den nya omgivningen, utan mig på ryggen. Harry var lite spänd men gick väldigt fint i vänster varv. I höger varv är han inte lika förstjust att gå i och där fick jag hålla på ett bra tag för att han inte hela tiden skulle vända och byta varv. Till slut gick det ganska bra och jag fick honom att springa runt mig utan att vända hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar