lördag 22 juni 2013

1.30 lördag

Gick åt hellskotta gjorde det i gårdagens 1.30! Halva banan gick bra men sedan sa Knatten nej tack in i trekombinationen och tvärstoppade! Vi låg helt rätt men Russ ansåg nog att jag hade för lite ben på honom och då tänkte han minsann inte hoppa! Det tänkte han inte andra gången heller men då hade jag desto fastare skänkel, så då hoppade han stillastående in i trekombinationen. Jag rider framåt som en gnu hysteriskt smackande vid B hindret, en oxer där det kändes  som att nu stannar vi igen, likaså vid C hindret.
 
Vi kommer ändå igenom hela kombinationen felfritt fast vi hoppade allt stillastående, hade djuret hoppat från början hade det varit betydligt enklare för honom! Efter det var vi helt ur rytm och fick inte till några bra språng. Knatten försökte även att smita förbi eller stanna på hinder 8 vilket jag hann parera! Så vi rev tre hinder till men vi tog oss i mål!
 
Som ni kanske förstår så lade vi debuten i 1.40 på is! Känns som jag har snackat lite för mycket och spelat alldeles för lite hockey! Gillar inte den känslan alls! Lite som i sagan det bidde ingen rock det bidde en tumme. Det bidde ingen 1.40 det bidde en 1.25!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar