tisdag 4 juni 2013

Utritt

I går red vi ut med gossarna jag och M. Det blev mycket klättring och tempoväxlingar samt även träning på byten. Att träna byten när man rider ut är idealiskt tycker jag eftersom man då har en helt naturlig framåtbjudning som hjälper till. Byten till höger går ganska bra, dom gör han rätt så rakt och för hjälpen direkt.  Bytena till vänster finns det en del att fila på, då man kan se Knattens bak komma uppglidande längs med han kropp. Det är lite som när man började backa med släp och släpet kom upp längs med bilen för att man inte rätade ut i tid.  Knatten är väldigt mjuk och böjlig i sidorna!!

Nu komme jag inte att kunna rida på några dagar eftersom jag ska keratina håret, det vill säga att jag ska rakpermanenta det. Då får jag inte bli fuktig i håret, sätta upp det eller på något annat sätt böja till det på tre dygn. Det innebär att jag inte kan ha någon hjälm på huvudet och då kan jag ju inte rida heller!

Jag vet att många där ute rider utan hjälm, men det är dumt då ett slag i huvudet kan förstöra eller ta slut på ditt liv i ett nafs. På vår anläggning är det dessutom hjälmtvång vilket jag tycker är bra. Speciellt då jag har så dålig moral och förmodligen hade ridit utan hjälm dom här dagarna i fall det inte varit så!! Jag vet det hade varit jättedumt så därför tackar vi för den regeln. Jag ska erkänna att jag förr i tiden ofta red utan hjälm när jag stod på andra ställen, trots att jag vet att det är idiotiskt!! Fast på LCR hade jag haft hjälm även om det hade varit tillåtet att rida utan eftersom det är så många ungdomar och barn där uppe och då måste man föregå med gott exempel.
Uvex fp3 Classic svart blank
Den här hjälmen vill jag gärna ha..
                                                 
den här hjälmen vill jag inte ha!!

 
                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar