torsdag 27 juni 2013

Tillbakablick 3

Publicerat på Hippson 2 Juli 2012
Något hände på tävlingen! Knatten hoppade ut från släpet på tre ben när jag lastade ur hemma:(!
Vi åkte till Åsbo och tävlade i helgen, tanken var att russet skulle gå 1,20 och 1,30. Han var väldigt fin på framhoppningen, förutom att han tokrusade efter varje hinder. M skrattde så hon kiknade. Vi roade även ett av våra lokala proffs (som red Knatten på breeders förra året) som kom med förslaget att jag skulle varna alla när jag hoppade så att dom skulle kunna flytta på sig eftersom vår broms var ur funktion. Vi hoppade fram på en dressyrbana så bromssträckan var något begränsad kan man säga. Vi slog inte ihjäl någon och vi krockade inte så allt var frid och fröjd. Inne på banan var Knatten super fin, tyvärr petade vi sista hindret men jag var nöjd ändå då, vi hade fint flyt och det mesta gick enligt planen.


När vi kom ut på parkeringen blev Knatten skrämd av en häst som kastade sig i lastbilen en bit bort. I vanlig knatteanda kastar han sig runt och sladdar ut med bakbenen som Bambi på hal is. Inget som oroar mig eftersom Knatten ofta har sina ben precis överallt och ingenstans utan att det händer honom något. När vi spolar av honom ser jag hur han står och lyfter höger bak, där var en del flygfän på benen och det såg ut som om han bara försökte få bort dom. M går en runda med honom och sen lastar vi. Tävlingarna går otroligt långsamt och då vi inser att jag kommer att starta typ vid kvart över åtta så stryker vi oss och åker hem.
Väl hemma flyger Knatten ut ur släpet, på tre ben!! Han vill inte alls gå på höger bak så nu ska jag beställa tid och åka till Löberöd, hoppas det bara är en sträckning. Håll tummarna för att han blir bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar