onsdag 26 juni 2013

Tillbakablick 2

Man ska ju återanvända har jag hört så då gör jag det nu när det är lite vila på ridfronten!

En hoppträning 27/6 2012
Hoppträningen igår gick i fjantighetens tecken. Knatten ansåg att det var på sin plats att skoja till saker och ting lite grand. Han bockade, han ville inte gå i närheten av vissa hinder, han sprang bredvid hinder, han hoppade av flera meter ifrån. Han betedde sig helt enkelt som om han aldrig någonsin vistats på en hoppbana eller för den delen sett ett hinder!

Ibland är det precis som om han måste tramsa till det för att sätta sprätt på tillvaron, bara för att han har så himla lätt för sig. Jag blir oftast inte så arg på honom eftersom jag vet att han kan när det gäller. Jag var faktiskt inte riktigt seriös jag heller för den delen. Ibland måste man bara få ha roligt och inte alltid vara så seriös, eller? Hellre fjantiga på träning än på tävling!!

Med denna fantastiska hoppträning i ryggen ska jag nu anmäla till tävlingarna i Åsbo där jag tänkt hoppa 1.20 och 1.30, får se hur det går? Tråkigt lär det nog inte bli, det blir det oftast inte med Kantten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar