lördag 1 juni 2013

Bommar och förvänd galopp

Som sagt vi satt till häst halvsju både jag och M, vad gör man inte för att nå toppen:)! Vi fick trava upphöjda bommar, vända, fatta förvänd galopp, lägga en volt fortfarande i förvänd galopp rida rakt fram och avsaktning till trav. Sedan allt från början igen.

Jobbigt sa Knatten och tyckte att vi kunde gå och beta i stället. Trots sin starka längtan efter gräs så gjorde han det ganska bra till slut, även om han var något förvirrad där i galoppen ett tag. Stackars Knatten galopperna är förvirrande numera! vänster, höger, bakvänt hit, dit, byt! Men när undrar Russ och varför?

I går red vi dressyr för BG ( Bästa Grannen) och fick göra byten i vart femte, bytena var av något varierad kvalité. I övrigt hade vi gjort lite framsteg sedan sist så det får man vara nöjd över. Jag lånade en Röslisadel av Mr B och i den kunde jag ju faktiskt sitta ner i utan att avlida i skump- och skav döden, som jag gör i  min egen skitdressyrsadel. Tänk vad en sadel kan göra skillnad! Förutom byten kämpade vi på med våra skänkelvikningar och framdelsvändningar, som varken Knatten eller jag inte riktigt förstår oss på! Tydligen hade vi båda blivit bättre på i alla fall skänkelvikningarna ,enligt BG, själv har jag ingen aning känns det som!

I morgon blir det sovmorgon, typ, eftersom vi inte ska rida förrän vid nio och då får man ju sova ända till sju!!
                                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar