onsdag 19 juni 2013

Lundahoppet 2013!!

I morgon startar Lundahoppet som är årets event uppe på anläggningen. Lundahoppet innebär hårt jobb, långa dagar, mycket fina hästar och mycket skratt, glädje och en liten del ilska. Ilskan behövs när man ska bygga om banan för ettusendefemtioelfte gången. I morgon är jag enbart funktionär men på fredag och lördag tävlar jag och på söndagen står jag på banan igen.

Som jag skrivit innan är planen att debutera 1.40 på just Lundahoppet!! Konstigt nog så känns det mindre nervöst än vad jag förväntat mig. Säger jag nu i alla fall. På lördag kommer förmodligen katatoniska Titti att infinna sig. Det är sådan jag blir när jag blir riktigt nervös! Tyst, introvert och illamående!! Precis tvärtemot vad jag annars är då jag är gapig, gränslös och med mycket god aptit. Vi får väl se?

Hur som helst så resonerar jag som så att om jag går igenom start i en 1.40 så är det helt ok, om jag hoppar första hindret "bra vi tar ett till", andra ""där ser man", tredje "Tjoho", fjärde "all right", femte "nu kan jag komma ur det  här med hedern i behåll, hur det än slutar"! Tar vi oss runt, ja då har jag uppnått ett mål som jag för några år sedan inte ens drömde om!! Bara en lite funderingar jag hade nu på kvällskvisten!! Dags att sova, vi ses i morgon på Lundahoppet!!

                                                                                                                             Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar