torsdag 27 juni 2013

Vildhäst

Knatten har aklimatiserat sig till sitt nya liv som betesdjur och anser att jag inte har i hans hage att göra. Det är ok att jag ger honom godis när jag kommer men sen kan jag gått gå eftersom han är upptagen med att äta gräs eller att vara social med Vicky.

Vicky och Knatten är det nya paret i hagen och dessa två ses ofta i närheten av varandra. Vem kunde tro att en äldre ponnydam skulle fatta tycke för Knatten som kan vara störigare än störig i sitt umgänge. Fast i relation tll Ture så framstår Knatten väl som rena gentlemannen:) och Knatten är en vänlig själ i grund och botten. Han har det i all fall gött nu och det känns som att han var förtjänt av att gå och bara vara häst ett tag.

Jag är ju inte annars så himla pro bete när hästarna kommit upp lite i åldern, men förra året blev det ju inget bete för Knatten då han var skadad och stod på box hela sommaren, stackaren. Nu ska han vila helt i två veckor och sedan rider jag honom fast han fortfrande går på bete, jag antar att det är Knuttan som jag kommer att rida under denna period. Jag hade tänkt att mest rida ut och konditionsträna nu under sommaren. Kravlöst för både mig och häst. Så har jag planerat i all fall men med hästar kan man ju planera sig blå och så kan det ändå skita sig!! " Må alla ben vara med oss"!!

Till hösten har jag planerat in en lite större tävling men jag berättar om det senare! Efter allt mitt snack omm att starta 1.40 och att det sedan inte blev av, så tänker jag hålla tyst med vissa av mina planer i fortsättningen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar