torsdag 6 juni 2013

Superseriöst upplägg inför tävling

Jag har ett helt fantastiskt upplägg inför helgens tävlingar, vilket går ut på att jag inte rider alls! Som jag skrev innan så får jag inte ha hjälm på huvudet innan fredag kväll så därför blir det ingen ridning förrän i morgon kväll. Då har Knatten gått lite slappt och likgiltigt i tisdags med helt oseriöst skuttande över hinder där jag inte hittade ett avstånd eller där Knatten inte brukade allvar. Jag red som en påse nötter och Knatten hoppade som en mulåsna med mycket sänkt rygg.

Onsdag fick han vila och jag gick omkring i stallet med mitt mycket platta hår. Efter stallbesöket luktade håret inte hallon precis, snarare kemikalier, flott och hästskit!! Som tur är så vänjer sig ju näsan så efter ett tag luktade jag ingeting alls från mitt hår. Dom i min omgivning som inte hunnit vänja sina näsor, dom var det synd om.

I dag tömkörde jag Russ över bommar och han såg fin ut så då slutade jag, det hade då nog bara gått en kvart så mycket mer motion eller trimning blev alltså det inte i dag heller. Nåja i morgon kväll får jag rida och det räcker nog inför tävlingen.

Det ska bli väldigt roligt att tävla i helgen för det är många "kändisar" som ska starta, både lokala och utsocknes.Startlistorna här! Får se vad Russ kan hitta på i 1.35 debuten? Antingen är jag focuserad och rider bra och då kan han vara superfin och eller så blir jag blir så nervös så att jag rider som en handlingsförlamad byfåne och då hjälper han minsann inte till och kan vi lika gärna vägra ut oss. Men det ska vi ju inte tro, jag får helt enkelt ta fram mitt lite lätt aggressiva jag, det jag som rider bäst!
Bara han inte är så här sur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar