måndag 28 januari 2013

Det var givetvis folk i ridhuset så det fick bli lite ridhuspromenad blandat med slapplongering (utan inspänning) och Tobbe Larsson träning med dressyrspö. Tobbe Larsson träningen gick ut på att Knatten skulle backa när jag petade honom på bringan med spöt. Knatten fattade noll och ingenting till att börja med och blev ytterst förnärmad när jag petade på honom. Han tänkte minsann inte backa, inte mer än två steg i taget i alla fall. Efter två steg ville han gå framåt och när han inte fick det så snurrade han runt mig i stället, men det är ju också en typ av förflyttning. Till slut fattade han och backade fint och lydigt i flera steg och stod lydigt kvar på sin plats tills jag kallade honom framåt. Kanske har vi nu gjort ett genombrott när det gäller hur närgången man får bli, fast jag tvivlar på det!
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar