tisdag 15 januari 2013

Måndag hela veckan

I går red jag bara ett kortare pass då jag var trött och kall. Jag fick ha en liten överläggning med mig själv huruvida jag skulle rida eller inte. Det måste jag ibland, speciellt när jag kommer sent till stallet och är trött och frusen, men även när jag kommer till stallet och är trött och alldeles för varm. Det är min dåliga karaktär som visar sig, det har hänt att jag anser att hästar kan vila sig i form faktiskt. 

Som tur är så har jag dålig karaktär i enbart vissa perioder så oftast går Russet ordentligt nästan varje dag förutom då han vilar. Jag börjar sakna J nu för när hon är hemma så rider hon ju honom ca två dagar i veckan och det är till väldigt stor hjälp och lättnad. Hallå J var är du, har du kommit hem från semestern ännu??!! Vi saknar dig, ja jag i alla fall jag kanske inte ska tala för Russet. Knatten är oftast lika glad och nöjd oavsett om man rider eller inte, bara han får sin mat som han ska! 

I kväll blir det hoppträning som vanligt på tisdagarna! Hoppas vi får göra något roligt och att jag kan samla ihop mig och rida bra i dag. Jag kan behöva få lite bra språng i kroppen och bra rundor så jag kan få en liten boost av självförtroende! Inte för att mitt självförtroende är jättedåligt men det hade kunnat vara bättre för tillfället. 

På lördag och söndag ska M och jag ha en liten hoppkurs med Mr B, markarbete och 5,5 på lördag och serie och evighetsbana på söndag! Det ser jag fram mot! Sen är det snart dags att börja räkna ned till Gretzer träningen om tre veckor!! Jag återkommer om den kursen i blogginlägg när den går av stapeln. Jag måste hitta någon som kan filma och fota så att jag kan illustrera med film och bild också! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar