söndag 13 januari 2013

P&J

Som jag kort skrev innan så blev det ingen tävling. Det snöade en hel del och eftersom vädret här i Skåne kan ställa till det på vägarna så blev jag tveksam till att åka. Nu var det ingen fara att köra eftersom det slutade så fort jag strukit mig, så klart, men varför chansa? jag har kört i snöstorm, till tävling förr och då trodde jag aldrig vi skulle komma helskinnade hem igen så det ville jag inte göra om.

Vi stannade i stället hemma och hoppade Pay and Jump. Det innebar att jag även kunde rida Ture, vi behöver all träning vi kan få då vi ska tävla om två veckor. Ture var fin på oxrarna men räckena finns det mycket att jobba på om man säger så. Sedan hoppade jag Knatten, eftersom det bara var träning så kunde jag focusera på det som jag lärt mig på Maria kursen, att lätta och inte sitta och tjuvhålla och jobba på Russets ridbarhet. Eftersom jag har fått höra att han är så himla oriden på marken så lägger jag väldigt mycket krut på att ändra på det nu! Inte för att jag har struntat i ridbarheten och lydnaden innan heller, men jag har lagt in en extra växel till nu. Sedan vill jag att Knatten ska tänka lite själv också när vi hoppar, för jag är inte duktig nog att lägga honom 100% rätt hela tiden och då är det bra om dom själva kan ta initiativ och rädda situationen på egen hand.

Det gick faktiskt bra och Mr B förbjöd mig att hoppa en runda till då han tyckte att Knatten var superfin. Slips och M gjorde även dom en superfin runda. Så Mr B var glad som är lärka och jättenöjd med sina elever. Detta glädjer mig nästan mer än att jag faktiskt red bra. Det är så kul att se Mr B glad och vi, jag, M, MrB och russ och prezhwalski har så roligt på våra träningar som börjar ge resultat nu känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar