tisdag 22 januari 2013

Vila

I går vilade Knatten och jag fixade runt lite i stallet, som att göra rent vattenhinken ordentligt, skalade av lite på bädden och fylla massor med höpåsar så att det går snabbare i dag. Jag mockade även ur hagen ordentligt tillsammans med Knatten som var mig mycket behjälplig, not! Knatten skulle stå så nära, så nära när jag mockade, faktiskt helst på skitarna jag skulle ta. Eller så skulle han bita i krattskaftet, eller bita i min arm eller försöka dra av mig mössan. Så han var mer till besvär än hjälp faktiskt, men så charmerade och go ändå. När jag försökte mota bort honom flyttade han sig nog max en halv centimeter för att åter vara på plats nära, nära sekunden efter.

Knatten är helt omöjlig när det gäller det här med vems utrymme som är vems!! Han är likadan med andra hästar vilket gör att den han ska gå med måste vara ytterst bestämd eller väldigt tålmodig. Han har irriterat en del hästar till bristningsgränsen så att de har fått byta hage. Det har också hänt att det blivit lite för mycket av det goda när det kommer till lek och bus, om han gått med någon som är av precis samma skrot och korn som han. Då har täckena varit strimlade, skorna avsprungna och benen fulla med diverse blessyrer. Nej Knattens hagkompis måste kunna säga ifrån på skarpen samt vara lite lagom leksam alternativt inte vilja leka alls och göra detta klart för Knatten. Då funkar han bra ihop med andra hästar. Jag vill gärna att han ska kunna gå med en hagkompis när han ska vara ute i den stora hagen och nu går han med Kajsa och det verkar funka ganska bra?!

                                                               
                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar