fredag 18 januari 2013

Tävla

Innan har jag sagt att jag inte ska starta russet förrän på våra tävlingar där hemma, första helgen i mars. Nu har jag kanske ändrat mig och tittar på lite tävlingar närmre i tiden. Visserligen är det en pina utan dess like att tävla när det är kallt, men om jag nu ska utge mig för att vara seriös så är det kanske inte något som ska hindra mig. Dessutom vill jag ju använda min nya ridjacka som jag bara har haft på en tävling. Sen vill jag ju även se hurdan våran tävlingsform ser ut nu 2013 och att vänta har aldrig varit  min starka sida. Jag funderar på att anmäla mig till Lillhagen 9/2, för då kan jag praktisera de kunskaper som jag förhoppningsvis lärde mig på Gretzer träningen som är helgen före?

Vi har även Pay&Jump hemma samma helg som Lillhagen, men där kan jag kanske rida Ture i stället. Pay & Jump med Knatten känns inte sådär motiverande. Han ska tävla inte träna på att tävla. Dessutom har jag lite svårt för Pay & Jumper, då de alltid tar så himla lång tid, hur välorganiserade dom än är. Jag har även svårt att ta dom på allvar och skärper inte till mig som jag borde. Inte då det gäller lite grönare hästar men med Knatten som har tävlat så pass mycket att vi inte ska behöva träna på själva tävlingsmomentet. Vi behöver träna på teknik och det gör vi bättre på en vanlig träning. Så jag får nog sätta in litta pengar på TDB och betala licensen så att jag kan anmäla!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar