torsdag 10 januari 2013

Vad ska jag göra i dag då?

Föga inspirerade var både Knatten och jag inför dagens ridpass vilket Knatten illustrerade med sin uppsyn när han stod på stallgången. Detta är sannerligen en bild av att vara oinspirerad tycker jag! Men vi tog oss i kragen och gav oss iväg till ridhuset i alla fall!

Eftersom han hade lade över mig så sjukt mycket när vi hoppade sist, så lade jag på den gamla Pessoasadeln, som nog egentligen är för liten för honom. Voilà han lade inte över mig alls! CWD sadeln  är skönare och jag sitter bättre i den. Enligt en väninna som är sadelmakare och som provat ut sadlar så ligger den bra på honom, men russet lägger över den, som han även gjort med alla andra sadlar jag tagit hem och provat på honom. Det är den gamla Pessoan som han funkar bäst i tydligen!! Den har jag inte mycket hjälp av när jag hoppar kan jag säga!! Men om russet själv får välja så är det tydligen den vi skall ha!

Trååååkigt sa Russ!
När vi sedan väl kom ut är det den här synen som möter oss när vi är på väg mot ridhuset, regn, mörker , lera och grått, grått, grått!! Jiha inte blir man mer positiv och engagerad av det precis. Jag tänkte att jag galopperar väl runt lite håglöst så att han får röra på sig i alla fall. Nu blev det faktiskt ett rätt så bra pass ändå, eftersom jag lekte dressyr. Det vill säga att jag kom på att vi nog ska rida oss igenom ett MSV C:1 program, bara för att liksom! Så nu är det mitt nya mission när jag inte vet vad jag ska göra på mina ridpass! Nu ska jag bara lära mig det utantill eftersom vi under passet bara kom till momentet inridning och hälsning, det var så jobbigt att ta upp telefonen och kolla vad som kom sen. Fortsättning följer på Titti leker dressyrtant!! 
Grått, gråare, gråast!




2 kommentarer: