måndag 21 januari 2013

Söndagens bana!

Hur svårt kan det vara att bara flyta på på fyra galoppsprång? Hur svårt som helst tydligen!! Linjen ni ser till vänster i bilden skulle ridas nerifrån, oxer, 18 m fyra galoppsprång sedan kombination med räcke in och oxer ut, lite kort i mellan. Det var näst intill omöjligt att få till det på fyra. Red jag på fyra kom vi för stort in i kombinationen och rev oxern, tog jag tillbaka och red på fem kom vi bättre in i kombinationen och klarade den , men det var ju inte tanken utan vi skulle rida på fyra.

Jag gav mig inte utan red den om och om igen tills vi gjorde det utan att riva, men då löste Knatten det själv genom att ge sig själv mer plats i kombinationen genom att hoppa lite snett ut, inte mycket men ändå lite snett. Jag var inte helt nöjd med denna lösning men Mr B ansåg att det inte var tillräckligt snett för att vi skulle behöva göra om det, han hoppade tydligen nästan mitt på, fast jag tycket att han hoppade vid stödet.

Jag kom efter passet fram till att på fyra galoppsprång så kommer man fram till hindret  ruskigt fort, speciellt med Knatten. Konstigt att på vissa hästar så känns det som om man aldrig kommer fram till hindren men med Knatten så kommer hindren så himla snabbt! Det är ju lika långt??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar