onsdag 23 januari 2013

Hästfri dag

I går var det hästfri dag då J hade hand om Russet. Tydligen hade hon hängt rätt så löst eftersom han kommit på en ny sak att sysselsätta sig med, jag citerar J " Vad är grejen med att först bocka och sen hoppa i väg?" Ja, jag har då ingen aning det måste han ha lagt sig till med under natten mellan tisdag och onsdag? Alltid hittar han på något nytt, det lilla livet! Jag som precis hade berättat för er hur drömlik han är att rida för tillfället.

I kväll är Russet mitt i alla fall så jag får se vad vi ska hitta på! Vid den här tiden på året börjar ridhusväggarna  vara ganska tröttsamma att rida runt längs med. Jag vill rida ut för att konditionsträna, klättra och bara rida rakt fram!! Vilket inte låter sig göras dels på grund av underlaget men även för att jag vägrar rida ut med Knatten i mörker, det får vara någon måtta på vilka risker man utsätter sig själv och andra för.

En sommarbild i väntan på våren och ljuset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar