tisdag 8 januari 2013

Hoppträning i kväll

Sitter och laddar inför kvällens träning med Knatten. Jag hoppas att vi får hoppa lite muskelhoppning för det har jag lagt in önskemål om. Jag vill gärna rida lite serier där hästarna själva får tänka lite och där dom är tvungna att använda sina hoppemuskler ordentligt! Lite mjölksyreövningar helt enkelt. Får se om Mr B kommer ihåg mitt önskemål?

I går vilade Knatten och fick gå en timme i karusellen, karusell med egen lervälling ska tilläggas. Jag hann inte tvätta av benen innan jag stack och inte heller smörja hovarna så jag hade allt lite ångest när jag åkte ifrån stallet i går. Som vanligt beräknade jag tiden lite väl optimistiskt! Jag är en hopplös tidsoptimist och tror alltid att jag kan hinna med mer än vad det verkligen finns tid till. Detta beteende resulterar i att jag ofta anländer dit jag ska i sista minuten eller ibland något sen med andan i halsen. Som tur är kan jag vara väldigt snabb när jag sätter den sidan till och det är ett måste när man fungerar på det här sättet! Rapport om träning kommer eventuellt senare, förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar