söndag 27 januari 2013

Hoppning igen

I går orkade jag inte öppna datorn så därför blev det inget skrivet i bloggen. Jag och M hade beställt hoppning i stora med Mr B på söndag morgon så det gjorde vi. Vi galopperade mycket när vi red fram, för att träna inför den kommande Gretzer träningen nästa helg. Mr B tror att det kommer att bli mycket galopp när vi ska träna för Maria för det brukar det tydligen vara? Detta är inget jag oroar mig för direkt eftersom Knatten är van vid att galoppera mycket, det är min favorit gångart att rida i så vi galopperar mycket i vardagsarbetet med.

Knatten börjar bli rätt så lydig nu och han känns så fin att hoppa. Nu vill jag tävla för det här vardagsharvandet börjar bli lite tråkigt nu. Det blir ju inte så mycket variation i bloggen heller, utan bara tjat om träningar och andra dagliga bestyr. Jag vill se hur det funkar på tävling nu!! Så fort mina pengar kommit in på TDB ska jag anmäla!! Första blir Lillhagen med Knatten och sedan blir det Skabersjö med Tore sista helgen i februari. Sen är det dags att lösa kvalpapper till amatör touren i Falsterbo och börja kvala, första kvaltävlingen för oss blir på hemmaplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar