söndag 30 december 2012

Dagens ridpass

I dag red jag i stora där nu underlaget är riktigt bra. Jag var skeptisk till det i början, innan det hade satt sig men nu funkar det bra för mig och russ. Han snubblar inte alls lika mycket där inne längre. Det kan kanske även bero på att han jobbar lite bättre med höger bak nu! Jag är på det som en hök kan jag säga och jag tror att det börjar ge utdelning.

En annan bidragande orsak till att han rör höger bak mer kan även bero på de snaidiga skorna han är skodd med bak. Jag kommer inte ihåg vad dom heter men det är en typ av ringsko som hovis slog på när han inte hade hunnit svetsa dom vanliga ringskorna. Jag tyckte att det blev en skillnad direkt så nu ska han ha dom här skorna i fortsättningen. Skoningen var inte direkt billig innan och den blev inte billigare precis med dom här skorna, men jag resonerar som så att jag kanske sparar in på veterinärräkningar i längden?

Det var ju inte det jag skulle skriva om. I dag gick passet ut på intervall träning så jag satte på spotify i telefonen och galopperade en låt, skrittade en låt galopperade en låt etc,etc. Knatten jobbade på riktigt bra och var rejält svettig efter passet. Jag kunde dock konstatera att han nog har rätt så bra grundkondis. Visserligen blev han trött men inte jättetrött och han hade nog kunnat galoppera några varv till. Min kondis finns det däremot en hel del att säga om för jag blev väldans trött;)!

I morgon är det hoppning igen, får se om jag kommer med någon rapport om det? Nu ska jag in på TDB och anmäla till vår Pay & Jump nästa helg! Tänkte nog hoppa två 1.20 rundor tror jag. Här en liten film från slutet av förra säsongen. Läntgar så till att komma igång med tävlandet igen. Må alla ben vara med oss!!

                                                                 S



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar