torsdag 20 december 2012

Hur gick det då?

För 2012 såg min målplanering ut så här. Dom två första delmålen kan vi stryka men det sista målet får vi jobba lite mer på. Tyvärr blev det lite ofrivillig extravila under hösten så jag blev lite sinkad i min planering.
Stadiga rundor i 1.20 tycker jag att vi har nu och debuterat 1.30 har vi gjort, så dom målen är avklarade! Jag måste fortsätta att jobba mot stadiga 1.30 rundor så det blir det första på årets målplanering tror jag. Ska fila lite på den i kväll tror jag!

MÅL 2012/
STADIGA 1.30 RUNDOR UNDER ÅRET!
Delmål
·       Stabila rundor 1.20
Delmål
·       Debutera 1.30
Delmål
·       Stabila rundor 1.30

För att göra detta krävs:
1.    Bra grundtempo och flyt
2.    Häst som kan vänta och lyssnar fram och bak
3.    Stark häst
För att uppnå detta behöver jag:
1.    Få känsla för flyt och hitta avstånd
2.    Vara konsekvent och noggrann gällande lydnad
Genom att:
·       Markarbete med bommar
·       Galoppbommar mellan hinder
·       Serier
·       Övningar som syftar till att stärka hästen
·       Övningar som syftar till lydnad

Jag skall även:
·       Konditionsträna
·       Klättra
·       Tömkörning                                                                                                                                        

                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar