fredag 28 december 2012

Snabbt

Ett lite snabbt inlägg innan jag ska iväg igen. Sitter och väntar på M och sedan ska vi åka till Bengts för att kanske eventuellt fynda något på rean där. M fyndar förmodligen men inte jag eftersom jag aldrig tycker att något är tillräckligt billigt. Med tillräckligt billigt menar jag då exempelvis att man hittar fyra par Veredus skydd för 500 spänn, vilket ju aldrig lär hända.

Ni fattar var min nivå ligger nu och varför jag sällan fyndar på reor! Jag blir snål och gniden heltenkelt. Som när jag var på Ullared och kom ut med ett glansspray, en hovolja och ett munstycke till stallslangen. Detta eftersom saker och ting enligt mig inte var tillräckligt billiga där heller!! Det är förväntan på att det ska vara billigt som gör att jag tycker att det är för dyrt, fattar ni. Kommer jag in och förväntar mig att allt ska vara dyrt så kan jag hitta sådant som jag då tycker är billigt i förhållande till det dyra. Är ni med? Tveksamt eftersom jag knappt själv är med? Nog om detta förvirrande snack!

I dag red vi ut för första gången på evigheter tillsammans med M och Bästa grannen. Knatten var stabil som en klippa han gjorde inte ens en antydan till att bete sig??? Jag tror att det var för att han var så nöjd med att slippa gå i ridhuset och att han bara njöt av turen! Han var en fröjd att sitta på. Kan kanske även bero på att jag inte har kommit upp i de mängder kraftfoder som han annars äter när han är i full tävlingsform. Tänkte försöka ge honom så lite kraftfoder som möjligt så länge som möjligt! Det blir väldans mycket billigare då och så räcker havren dubbelt så länge!! Dessutom slipper jag köra iväg lika ofta för att hämta havre  och sedan är det väl antagligen bra för hästen med, eller?

Nu kommer M vi hörs senare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar