söndag 2 december 2012

Jaha...

...vad ska man skriva om i dag då? Att det är kallt som satan i gatan, nä det är redan gjort! Jag är uttråkad nu känner jag. Hästen ska vila en vecka till och jag tycker inte att det är så väldigt spirituellt att skriva om  mockning, höpåsfyllande och gluttande på häst.

Knatten mår nog bra av sin vila för häromdagen var han allt lite pigg. Han sprang som den värsta arbaben med svansen i vädret och vidgade näsborrar när jag lät honom springa lös. Sen i går åt han snö i hagen, det tycker han är gott tydligen och han ser väldigt rolig ut när han damsuger fram längs marken.



Den här bilden är dock från vargavintern 2010! Vintern när jag undrade varför jag började med hästar från allra första början? Kanske skulle jag ta och börja rida lite smått i veckan för nu kom jag på att jag skall vara med på Luciashowen nu på söndag, eller är det nästa? Kanske ska ta reda på det!! Ja det ska jag nu! Jo det var på söndag, sorry Russet vilan är slut!! 

Detta är en tradition för mig och Mathea att gå på. Den enda hästrelaterade händelsen som hon ser fram mot med förtjusning. Det har inget med hästarna att göra utan rör sig helt enkelt om dansen runt granen i pausen samt även tomtens godisregn!
 
Lucia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar