onsdag 19 december 2012

Hoppat litta

I går hoppade vi! Lite jogghopp bara, men ändå! När russ kom in i ridhuset och såg att det stod hinder i där inne så blev han väldans glad och sprätte fint med sina ben när vi red fram. Han tyckte det var jätteroligt och det gjorde jag med. Vi hoppade inte högre än 50 cm men, dom första sprången hoppade knatten som om bommen låg på minst 1.30, bara för att han kan liksom. Han kändes stark och fin i kroppen och det värkade inte som om han tappat det minsta i kondis under vilan.

Han blev inte ens svettig trots att han återigen, för ungefär hundrafemtionde gången, satt en björnfäll till vinterpäls! Hur många gånger om året ska man behöva klippa djuret undrar jag! En gång i månaden eller? Dessutom har pälsen börjat bli så där dassig som den blir efter ett tag på vintern, lite svinborstig liksom och lätt avskavd vid bogar och i sadelstaden, trots att jag har fårskinn under sadeln. Jag vet att renskinn är bättre men när jag har det kasar han runt sadeln något rent fruktansvärt, så det vill jag inte rida med!

Jaha nu är det väl även snart dags att göra en utvärdering av år 2012 för att sätta upp en ny målplanering inför 2013! Ska leta upp den, den finns här på bloggen någonstans. Återkommer så får ni hjälpa med med avbockningen!                                                        

La Russ!!
                                                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar