tisdag 25 december 2012

God morgon

Trots att dit gick på rätt håll med sovmorgnarna så vaknade ja tidigt nu. Det är ändå väldigt skönt då jag älskar att vara ensam på morgonen och ta det lugnt. Det är bara jag och djuren vakna då Måns och Mathea fortfarande sover. Så här sitter jag och njuter av min latte och stillheten medan Rassel jagar möss i bokhyllan. Jag tror i och för sig att vi lyckats med att få bort alla möss, men det sista som överger en terrier är ju hoppet och envisheten så Rassel jagar på lite ändå.

I går var det första seriösa hoppträningen sedan vintervilan, Knatten var riktigt fin och gjorde det han skulle. Vårt stora problem är fortfarande det högra bakbenet som han inte vill sätt in under sig i högersvängar, det måste jag vara vaksam på hela tiden. Mycket innerskänkel i höger varv och se till så att man ändå har stödet kvar på ytter samtidigt som han inte får förböja sig i halsen åt höger. Mulittaskande på hög nivå för min del. Det är inte alltid min hjärna hänger med så vissa gånger blir det som det blir. Överlag gick det ändå bra och hoppningen fortsätter i dag då vi ska sätta ihop alla hinder och hoppa bana. Detta är det bästa med julen enligt mig, tid för det man älskar det vill säga hoppning!!

Om det fortsätter att vara  milt i morgon vill jag rida ut, ridhusväggarna är numera ganska tråkiga att skåda och vi behöver sannerligen miljöombyte. Jag pratade med min väninna Pia i går som har sitt westernstall i ute i bokskogen och då kom jag fram till den strålande iden att ta och lasta russet och köra dit oss. Det är så himla fint att rida där ute och det var evigheter sedan jag red med Pajen. Kika gärna in på Pajens hemsida som jag länkat till här. Nä nu ska jag goggla runt lite på nätet och läsa dom bloggar jag följer. Ses!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar