fredag 28 december 2012

Det går utför

Det går bara utför med mina sovmorgnar. Jag vaknade halv fem och kunde inte somna om, vad är det för fel? Jag vaknar aldrig fem när jag ska jobba, då kan jag lätt snooza i en timme innan jag orkar masa mig upp, förunderligt.

Jag glömde skriva om hoppningen på juldagen och annandagen tror jag. Den gick väldans bra och Knatten skötte sig i stort sätt hela tiden. Jo han skötte sig hela tiden men vi har fortfarande inte riktigt löst det här med linjer i högervarv, ni vet dom här. Jag får inte riktigt runt honom för innerskänkeln och så glömmer jag stödet på ytter och så glömmer jag ytterskänkeln och så är han inte riktigt rak och så smiter han ut vid sidan!! Men någon gång måste jag ju lyckas med detta. Jag blir framförallt så arg på  mig själv när jag gör om samma misstag tusen gånger! Hur svårt kan det vara? Nu släpper jag det, igen.

Förutom Knatten hoppade jag Ture också, fast bara en av dagarna. Det är Bästa Grannens häst som hon har uppstallad i mitt grannstall på LCR. Det finns lite planer på att jag ska tävla honom till våren vilket jag tycker ska bli hur kul som helst! Ett nytt projekt helt enkelt, det var ju som sagt några år sedan jag hade det. Mr B tror att det kan bli bra och att lilla Ture nog har förmågan att hoppa lite högre höjder framöver.

Ture blir 6- år nästa år och han är en valack e. Last Liberty- Swift. Ture har inte gjort så mycket innan i sitt lilla liv. Han har stått hos en proffsryttare ett bra tag, men där kan dom inte gjort mycket med honom. Jag tror att en av hästskötarna red honom och inte proffset själv i fråga. Inte helt ovanligt i dessa sammanhang. Sedan har han nog gått en hel del på lösdrift och bara drällt. Han ligger alltså rejält efter i utbildning. Bästa Grannen och jag hämtade hem honom i till henne i somras och då var han ingen vacker syn precis. Tunn utan en muskel i kroppen, misskötta hovar som inte sett en hovslagare på ex antal månader. BG har gjort ett fantastiskt jobb med honom det här halvåret och han har växt på sig en hel del, men där finns fortfarande mycket att arbeta med. Mer om Ture framöver hoppas jag.

Lika bra att hoppa ur myskläderna och i ridkläderna för här kan jag ju inte sitta och drälla!

Ture från yttre rymden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar